Автомобіль з встановленим газовим обладнанням відрізняється від автомобілів, що працюють на інших видах палива. Він поєднує в собі економічність дизеля, при цьому зберігає м'якість і безшумність бензинового мотора в поєднанні з легкістю запуску і простотою обслуговування газової установки.
2-е ПОКОЛІННЯ
Друге покоління ГБО застосовується в основному на автомобілях, що їх обладнано карбюраторним двигуном.
В основу принципу роботи таких систем покладено ефект «Вентурі».
Редуктор випарник, має дозуючу діафрагму, яка в залежності від розрідження, що створюється в змішувачі (трубі «Вентурі»), дозує подачу газу.
Управління вибором виду палива здійснюється за допомогою перемикача, який в своїй конструкції містить блок реле. Залежно від конструкції редуктора випарника, розрізняють два види перемикачів:
- Перемикач для редукторів-випарників з вакуумної захистом від мимовільної подачі газу.
- Перемикач для редукторів-випарників з електронним захистом від мимовільної подачі газу.
У редукторах-випаровувачах з вакуумної захистом, функція автоматичного відключення подачі газу покладено на діафрагму відстеження, є розрідження у впускному колекторі - є подача газу, двигун вимкнений, немає розрідження - немає подачі газу.
У редукторах-випаровувачах з електронним захистом, використовується електронна схема відстеження, що вмонтована в перемикач, в залежності від імпульсу на котушці запалювання включається, або вимикається подача газу. Регулювання таких систем здійснюється простим механічним (краном) дозатором потужності.
4-е ПОКОЛІННЯ
Четверте покоління ГБО повністю повторює роботу розподіленого вприскування бензину.
Принцип роботи системи:
Зріджений нафтовий газ зберігається в герметичній ємності (балоні).
Тиск газу в балоні залежить від складу газу і температури навколишнього середовища.
Рідкий газ надходить на редуктор - випарник по магістралі високого тиску, яка підключена до електромагнітного газового клапана, редуктор - випарник нагрівається охолоджувальною рідиною, випаровує паливо і утримує тиск газу стабільним, на всіх режимах роботи двигуна.
Пропарений газ від редуктора-випарника надходить до фільтра тонкого очищення, де очищається від важких домішок. Від фільтра тонкої очистки газ по магістралі низького тиску надходить до газових форсунок, які щодо команди ЕБУ відкриваються на певний період часу. Від газових форсунок, газ подається до розпилювачів, встановлених у посередній близькості з бензиновими форсунками на впускному колекторі двигуна автомобіля.