За допомогою калькулятора окупності Ви маєте можливість приблизно визначити
строк окупності оснащення автомобіля газобалонним обладнанням.

ВИХІДНІ ДАНІ

РОЗРАХУВАТИ

ЦІНИ НА ПАЛЬНЕ
НА АЗС УКРАЇНИ В КИЕВІ

A-92
22,79
A-95
22,79
ГАЗ
22,79

РЕЗУЛЬТАТИ РОЗРАХУНКУ

К-сть місяців окупності встановлення ГБО: 20,2

К-сть км, за які окупиться встановлення ГБО: 16129

З НАМИ ВИ ЗАОЩАДЖУЄТЕ ЩОРІЧНО: 3571,2 грн

Переваги


Зріджений нафтовий газ (пропан-бутан, англ. Liquefied petroleum gas (LPG)) складається головним чином з суміші двох вуглеводневих газів – пропану (C3H8) і бутану (C4H10). Побутова назва – пропан. Пропан-бутан головним чином одержують при видобутку нафти ( нафтові попутні гази, гази стабілізації нафти і конденсату, гази з установок по переробці нафти) і з конденсатних фракцій природного газу.

Зріджений нафтовий газ дуже близький за своїми характеристиками до загальновідомих видів моторних палив. Саме це, дозволяє застосовувати його в якості альтернативного джерела палива для автомобільного транспорту. Пропан-бутан має низку важливих фізико-хімічних властивостей. До однієї з таких якостей можна віднести здатність газу до утворення двофазної системи в закритих резервуарах (одночасно газоподібний і рідинний стан). Якщо розглядати властивості газів окремо, то їх характеристики відрізняються. Вони мають різні температури кипіння: пропан (-42,1°C), для бутану ця температура дорівнює (-0,5° С). Різний тиск пари при 37,8 ° C: для пропану - 12,1 бар, а для бутану - 2,6 бар. Різні щільності при 15 ° C: для пропану - 0,508 кг / л, а для бутану - 0,584 кг / л.

З вищенаведених характеристик випливає, що випаровуваність пропану вище, ніж у бутану, отже, пропан володіє більш високим тиском при низьких температурах. Географічно ми знаходимося в регіоні, де показання середніх температур для літнього та зимового періодів помітно відрізняються. Відповідно, показання випаровуваності газів (перехід з рідкої фази в газоподібну) і тиск насиченої пари при різних температурах навколишнього середовища будуть відрізнятися. Щоб гарантувати якісні показники випаровуваності зрідженого газу в різні періоди року, було прийнято рішення виробляти дві марки скрапленого газу - літню і зимову. У літньому варіанті автомобільного пропан-бутану процентний вміст пропану складає 50 ± 10%, що дозволяє уникнути виникнення надлишкового тиску в резервуарі при високих позитивних температурах. У зимовому варіанті автомобільного пропан-бутану процентний вміст пропану складає 85 ± 10%, що забезпечує надійне випаровування газу при низьких температурах навколишнього середовища.

Преимущества автогаза

ЗНГ знаходиться в балоні під тиском власних насичених парів. Тиск в балоні залежить від температури навколишнього середовища і процентного співвідношення пропану і бутану (літній і зимовий варіанти), але не залежить від кількості газу в балоні. Саме остання властивість зрідженого нафтового газу дозволяє витратити його без залишку.

Переваги та недоліки використання зрідженого нафтового газу як моторного палива

Переваги при використанні газового моторного палива:

- Паливо подається в двигун у газоподібному стані, що дозволяє виключити змивання масляної плівки з поверхні циліндрів і знижує знос циліндро-поршневої групи двигуна;
- Октанове число зрідженого нафтового газу вище, ніж у бензину, і коливається від 103 до 109 в залежності від співвідношення пропану/ бутану (літній, зимовий варіанти). Тим самим, практично виключається можливість детонування і, як наслідок, руйнування двигуна в процесі детонації;
- Кількість важких домішок у газі зведено до мінімуму, що зменшує ймовірність передчасного виходу з ладу каталітичного нейтралізатора відпрацьованих газів, датчика залишкового кисню (лямбда-зонд), свічок запалювання;
- Газ не впливає на в'язкість моторного масла, а також не забруднює його продуктами згоряння, на відміну від бензину, що позитивно впливає на ресурс двигуна;
- Вихлопні гази автомобіля, що працює на газі, містять у кілька разів менше шкідливих речовин, ніж в автомобілі , працюючому на бензині. Двигун, що працює на газовому паливі, завдає меншої шкоди навколишньому середовищу, а отже, є більш екологічним;
- Збільшується пробіг автомобіля без дозаправки, через можливості роботи авто як на бензині, так і на газі. Ця особливість важлива для автолюбителів, звиклих їздити на великі відстані і які сумніваються в якості провінційного палива.
Ми розповіли про переваги у випадку переобладнання автомобіля для роботи на зрідженому газі, але, звичайно ж, є й недоліки.

Недоліки при використанні газового моторного палива:

- Зменшення максимальної потужності на 7%. Це явище викликане більш низьким показником теплоти згорання газу, в порівнянні з бензином;
- Погіршення динаміки розгону на 5%. Це наслідок дуже повільного згорання газу, в порівнянні з бензином;
- Зменшення корисного об'єму багажного відділення за рахунок розміщення газового балона;
- Велика вартість переобладнання в сукупності зі зміною реєстраційних документів.

Загальною умовою щодо переведення двигуна автомобіля на газове моторне паливо є річний пробіг від 10000 км при тому, що немає конструктивних обмежень щодо використання ГБО в окремо взятому автомобілі.